Fornyelse. Tiden er inde. Der skal laves noget om her i firmaet. Et nyt logo? En ny måde at markedsføre firmaet på? Fx en mere aggressiv brug af reklamer på de sociale medier? Tankerne er mange. Du ved, at du skal gøre noget. Det går nemlig ikke helt godt for firmaet. Og det er virkeligt en skam. I er jo gode til det, I kan og skal overfor jeres kunder. Problemet er bare, at der ikke kommer flere kunder til. Det har I brug for. Firmaet er gammelt. I har eksisteret siden engang tilbage i 1960’erne.
Følg med tiden
Der er bare ikke blevet fulgt op på mere moderne metoder, som bevirker, at I er synlige for potentielle kunder. Den der konservative forretningsform, hvor I kun har fået kunder ind via andre kunders anbefalinger – mund til mund – har virket. Men den er ikke længere tilstrækkelig. Det kan du se. Der skal tages flere midler i brug. Nye og mere tidssvarende metoder.
Du har overtaget forretningen fra din farfar. Han er pensionist nu. Din far ville ikke involveres, så du er helt alene om at styre det hele. Din idé går ud på, at I skal have bygget et website. Med alle oplysninger om, hvem I er, hvad I tilbyder, og hvor kunder kan få fat i jer. Du skal også have en marketingkonsulent ansat, som kan styre alt det der med de sociale medier og andre kampagner, som skal sættes op. Og så skal der generelt gøres mere ved synligheden.
Reklamer på biler
Din tanke er, at I skal have sat nogle reklame klistermærker til biler på firmaets biler. Det skal vise jeres logo og navn og den ydelse, som I beskæftiger jer med. Det kan da ikke være så svært. Du sætter dig derfor ved din skærm og laver en liste over de ting, som du vil realisere i de næste 6 måneder: Få bygget en hjemmeside. Ansætte en marketingkonsulent. Få klistermærker på bilerne. Den sidste opgave vil du selv varetage – når I har fået en grafiker til at lave et flot logo. Du sætter dig dog ved din PC for lige at undersøge lidt mere om klistermærker.
Folie til biler er interessant
Du åbner Google og skriver ”Klistermærker til bil” i søgefeltet. Du får flere resultater frem. Du klikker ind på et af de sites, der står øverst på listen. Her læser du om forskellige typer klistermærker. Men du kan også se, at der er noget på sitet, der hedder ”folie til bil”. Hvad er det? Du er nysgerrig og klikker på den kategori. En kort beskrivelse fortæller dig, at det pågældende firma kan producere særlig folie, som monteres udenpå bilen, der kan vise dit logo og eventuelt også tekst.
Du kigger lidt på priser. Kan se, at de kan variere alt efter, hvordan folien skal trykkes. Og hvor stort det stykke, der skal monteres på selve bilen, er. Men du kan også se, at det er en meget mere effektiv måde at få synlighed i gadebilledet på. Folie til biler er jo meget større end de der små runde klistermærker på ca. 10 cm diameter, som du havde i tankerne.